پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204568
آسمان ۱۵ استان يکشنبه برفي و باراني است/ پديده گردوغبار در استان‌هاي جنوب غربي
تاریخ انتشار : 1394/12/29 20:46:03
نمایش : 1197
اين سامانه تا اواسط هفته آينده در کشور فعال است و فعاليت آن دوشنبه به مناطق شمال شرق، زاگرس جنوبي و جنوب کشور نيز مي رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سازمان هواشناسي کشور در اطلاعيه‌اي اعلام کرد: يکشنبه سامانه بارشي فعالي از شمال‌غرب وارد کشور شده و از بعدازظهر اين روز سبب بارش باران و برف در اين ناحيه مي شود و سپس تا انتهاي اين روز مناطق غرب، جنوب غرب، نيمه غربي البرز و زاگرس مرکزي و غرب سواحل شمالي کشور را در بر خواهد گرفت که سبب بارش باران گاهي رعدوبرق و وزش باد و درمناطق مرتفع بارش برف خواهد شد.

اين سامانه تا اواسط هفته آينده در کشور فعال است و فعاليت آن دوشنبه به مناطق شمال شرق، زاگرس جنوبي و جنوب کشور نيز مي رسد.

بر اين اساس وضع مناطق ذکر شده در سه روز آينده به شرح زير پيش بيني مي شود:

يکشنبه 95/01/01: بارش برف و باران و وزش باد در آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، کردستان، زنجان و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختياري در اواخر وقت بارش باران و برف در گيلان، غرب مازندران، ارتفاعات البرز در استانهاي قزوين، البرز و تهران و رگبار و رعدوبرق گاهي رعدوبرق و وزش باد شديد موقت در ايلام، شمال خوزستان.

دوشنبه 95/01/02: بارش برف و باران و وزش باد در اردبيل، گيلان، مازندران، زنجان، چهارمحال و بختياري و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در لرستان، قزوين، البرز، تهران، غرب سمنان، همدان و مرکزي و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شديد موقت در خوزستان، بوشهر، کهگيلويه و بويراحمد، نيمه غربي فارس، جنوب اصفهان و يزد.

از بعدازظهر يکشنبه و طي روز دوشنبه شرايط براي پديده گردوغبار ،کاهش ديد افقي و کاهش کيفيت هوا در استانهاي واقع در جنوب غرب و برخي نقاط غرب مهيا مي باشد.

شنبه و يکشنبه با جريانات جنوبي در سواحل شمالي کشور افزايش دما بين 8 تا 10 درجه همراه با وزش باد شديد و دوشنبه با تقويت جريانات شمالي کاهش محسوس دما بين 10 تا 12 درجه پيش بيني مي شود.

درياي خزر نيز از يکشنبه شب و طي روز دوشنبه مواج خواهد بود. از اينرو توصيه مي‌شود جهت کاهش خسارات احتمالي تمهيدات لازم بکار گرفته شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html